مسائل مربوط به تکنیک‌های سئو محتوا
نوشته شده توسط : noor

 

همانطور که چرخ ها بدون موتور کارایی ندارد، محتوا بدون سئو نیز در بازاریابی دیجیتال کارایی ندارد. سفارش تولیدمحتوا متنی  و درست مثل موتور بدون چرخ، یک ماشین پر زرق و برق است که در هیچ کجا، جایی ندارد.

محتوا به سئو نیاز دارد تا در میان پست‌هایی که هر روزه در اینترنت منتشر می‌شود برجسته شود و گوگل نیز به این نکته اشاره کرده است که یکی از سه عامل مهم رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو، “محتوا” است.

سئوی تکنیکال، مبحثی است که با سایر آنچه که در مورد آن صحبت کردیم متفاوت است. اکثر فاکتورهای سئوی تکنیکال مربوط به کل سایت است که باید مورد بررسی قرار گیرد و یکی از نکات مهم آن این است که قبل از اینکه شروع به بهینه سازی محتوا کنید باید محتوای خود را خالص کنید.

با این حال چند نکتهٔ فنی در مورد محتوا وجود دارد که نمی‌توانم آنها را نادیده بگیرم و از گفتن آنها صرف نظر کنم:

  • محتوا باید به سرعت بارگذاری شود. محتوا باید در عرض سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. مطمئن شوید که تصاویر و سایر فایل‌های رسانه‌ای‌تان عملکرد محتوا را کند نمی‌کنند.
  • محتوا باید به خوبی در موبایل اجرا شود. اگر سایتتان از طراحی واکنشی استفاده می‌کند این مسئله نیاز به رسیدگی ندارد اما باید مطمئن شوید که فرم‌ها و CTA ها به خوبی در محتوایتان قرار گرفته‌اند و تصاویر دقیقاً در وسط صفحه قرار گرفته‌اند و …
  • صفحهٔ سایتی که از زبان XML استفاده کرده است باید نقشهٔ سایت داشته باشد. زیرا اینکار به گوگل در پیدا کردن و درک محتوا کمک می‌کند!
  • لینک‌های داخلی باید به محتوایتان اشاره داشته باشند. مطمئن شوید که این کلمات کلیدی مرتبط هستند و سعی کنید از لینک‌هایی استفاده کنید که در آن کلمات کلیدی تا جایی ممکن و بصورت مناسب استفاده شده باشد.
  • URL ها باید کوتاه باشند. صفحاتی که رتبهٔ بالایی دارند URL کوتاهی دارند. یک URL بطور میانگین باید ۵۹ کاراکتر داشته باشد.

به جلو حرکت کنید و محتوای با کیفیت بالا تولید کنید

برخی افراد می گویند که محتوایی زیباست که در چشم مخاطب زیبا باشد اینگونه افراد تلاشی هم نمی‌کنند که رتبهٔ محتوای خود را در نتایج جستجو بهبود بخشند. حقیقت این است که برای رسیدن به اهدافمان محتوایمان باید در چشم مخاطب زیبا باشد و این زیبایی توسط یک برنامه یادگیری ماشین در گوگل تفسیر می‌شود.

خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. این بدین معناست که می‌توانیم هزاران واژه را بررسی کنیم، ده ها هزار نتیجه را مطالعه کنیم، برای فرضیات خود از آزمون A/B استفاده کنیم و لیستی از ویژگی‌هایی که به احتمال زیاد از نظر گوگل برای محتوا مناسب را پیدا کنیم- تعداد دقیق این ویژگی‌ها، ۷۷ تاست.

محتوای سئو شده در واقع کنار هم قرار دادن دو عنصر مخاطب و گوگل در کنار هم است. اگر می‌خواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید که در آن سئو مورد بررسی قرار نگرفته است، دوباره شروع به کار کنید و سئو محتوا را نیز مدنظر قرار دهید. هنگامی که چرخ ها و موتور با هم کار می‌کنند، سواری بسیار نرم‌تری خواهید داشت.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: